Carregant...
Entrevistem Óptica Ó

Entrevistem Óptica Ó

L'última crisi ha demostrat que la venda en línia de productes i serveis és la tendència actual del mercat. Alguna cosa que s'hauria d'haver establit a principis de l'any 2000.

El Responsable de Vendes d'Óptica Ó, D. Bento Gonçalves, ens obri les portes en aquesta entrevista.

- Com arriba D. Bento Gonçalves a ser empleat d'Óptica Ó?, què destacaria de la seua experiència empresarial?

Destacaria l'experiència que m'ha donat multitud de llocs i sectors on he treballat, des de repartidor de publicitat, administratiu, venedor en un centre comercial fins a propietari de diversos negocis, molts d'ells tancats, i no m'ho prenc com a fracàs, sinó com a experiència, aprenentatge i volta a començar. Quan un cau, cal alçar-se i seguir, encara que et passe un milió de vegades. És l'actitud la que et fa diferent i aconseguir èxit.

- Com ha sigut l'evolució quant a productes i/o serveis des que es va inaugurar Óptica Ó?

La nostra òptica va començar a Portugal, a la ciutat de Lisboa l'any 2011, venent a nivell local únicament ulleres de sol a través d'internet, estalviant costos en el lloguer d'un establiment que el mercat ens hauria obligat a situar-nos en el centre de la ciutat per a poder realitzar les vendes. Després de diversos anys posicionant-nos a través del boca a boca i sense xarxes socials comencem a obtindre beneficis situant-nos discretament en el mercat portugués. Després del terratrémol del covid en el 2020, vam haver de paralitzar-lo tot, avaluar la situació, prendre importants decisions i arriscar, la qual cosa ens ha portat a canviar de domini d'internet, redissenyar des de zero la botiga en línia, crear una nova pàgina web (aquestes dues últimes estan en desenvolupament des de juny 2021), crear les xarxes socials (facebook, twitter, instagram i youtube), i extrapolar tot el negoci en línia de Portugal a Espanya, situant-nos a Màlaga.

- Nom alguns productes/serveis destacables en aquest any 2021

Ampliar el ventall de productes de vendre només ulleres de sol, a vendre ara ulleres de sol, muntures per a ulleres graduades, ulleres de sol infantils i màscares per a esports com a esquí, surf de neu i motocròs. Com a servei destacable repartim gratuïtament a tota Portugal i Espanya tots els nostres articles.

- De cara a la butxaca del client, són els seus productes/serveis solvents?, és a dir, quins beneficis repercuteixen al client perquè siguen amortitzables?

A més de que les despeses d'enviament són totalment gratuïts, les ulleres són 100% originals, som distribuïdors oficials de totes les marques que publiquem, i consegüentment, aquestes marques ofereixen 2 anys de garantia presentant la nostra factura de compra.

- Quin va ser el motiu pel qual vau decidir tindre la seu espanyola a Màlaga i no en ciutats típiques com Madrid o Barcelona?

Vam estar sospesant a més de Madrid i Barcelona, ciutats com València, Sevilla, Saragossa i Màlaga. Després d'estudiar la població, la competència, la situació geoestratègica comercial, les sinergies i acords empresarials en el sector de l'òptica, optometria i oftalmològica, la formació i experiència de futurs emprats, i per descomptat la inversió, triant Màlaga. Una vegada triada la ciutat, estudiem tots els centres de negocis de la província més adequats a les nostres necessitats i els serveis empresarials que oferien, així com rapidesa i qualitat en l'atenció al client, triant Picasso Business Center per a domiciliar la nostra empresa a Espanya.

- Quins són els principals reptes d'Óptica Ó de cara al 2022?

Restablir-nos després d'aquest gran reset postcovid a Portugal, i fer-nos buit en l'exigent mercat espanyol. Estem mirant de reüll al mercat marroquí, el Marroc és un país molt assolellat la població del qual cada vegada està més conscienciada en la protecció ocular tant solar com per les freqüents tempestes d'arena. També volem oferir assegurances gratuïtes per trencament a totes les nostres ulleres, estem estudiant i negociant amb companyies d'assegurances. A més d'introduir més serveis i productes innovadors que complementen la compra del client, destacant-nos de la competència. Som molt creatius i serem els primers a oferir novetats en el mercat òptic mundial. Estigueu atents a les nostres xarxes socials i pàgina web.

- Com a Responsable de Vendes d'Óptica Ó, existeix el risc d'estar menys disposat a assumir grans riscos?, Pot ser que no vulga posar la seua trajectòria professional en perill i, ja sap, que això l'obligue a actuar més a la defensiva, a no arriscar?

El dia que estiga menys disposat a assumir riscos, m'acomiadaran, i... sincerament, m'avorriria molt haver de buscar ocupació. Els meus caps saben que sense risc no hi ha èxit, és una de les idees claus de l'empresa.

" Abans es comprava unes ulleres de sol per a molts anys, ara es compra unes ulleres de sol per a cada ocasió. Les ulleres són les corbates o els rellotges per a un vestit, són les bosses o les sabates per a un vestit. Cada model d'ulleres casa amb una manera de vestir. "

Bento Gonçalves

- La venda en línia, és una font d'ingressos rellevant?

Moltíssim, és molt important, pregunta-li-ho a Jeff Bezos (propietari de Amazon), no sols venem més que moltes òptiques clàssiques situades al carrer i que no tenen res en internet, sinó que si no tinguérem venda en línia, no existiríem.

- Per la seua experiència, en quina ha canviat la venda en línia des dels anys 90 fins ara?

En la creativitat i imaginació, en l'estudi i evolució del neuromàrqueting, a emmotlar un producte o servei sobre la base dels gustos de les persones, no com molta gent que pensa que se'ls enganya, això no existeix. No es pot enganyar un client fidel, igual se li enganya una vegada, però aqueix client enganyat ja l'has perdut, i et dona males opinions i això no interessa en la nostra empresa, Óptica Ó vol clients lleials i fidels, que sempre compren els seus productes i repetisquen. El mercat actual ja no compra unes ulleres per a molts anys, ara la gent compra diverses ulleres segons per a quina ocasió: ulleres de sol per a conduir, ulleres de sol per a unes noces, ulleres de sol per a la platja o piscina, ulleres de sol per a practicar esports, ulleres de sol per a ballar, ulleres de sol per a treballar, ulleres de sol per a interiors o una discoteca quasi transparents, etc. La gent no és ximple, està molt ben informada, i més amb internet, google, youtube i les xarxes socials. El públic sap el que vol i l'exigeix. Les empreses són les que han d'emmotlar els seus productes als seus clients, per això s'estudia el comportament dels seus clients, es personalitza l'atenció i el tracte directe, es personalitza els productes i els serveis, i això no ho pot fer una màquina amb algorismes. La creativitat i imaginació només està a l'abast de l'humà, no de les màquines.

- Concretament en internet, quines mesures o decisions adoptades creu que han sigut les més importants per a la seua empresa?

La renovació total d'imatge, serveis i productes que hem realitzat durant tot l'any 2020, sens dubte. El crack del covid ha fet desaparéixer molts negocis, crear nous, i renovar altres punts, entre ells nosaltres, que com t'he comentat anteriorment canviem de domini d'internet a www.oticao.pt, estem en procés de redissenye total de la botiga en línia tant a Portugal com a Espanya, doble treball, per la qual cosa veuràs que hi ha molt poques ulleres en el nostre aparador virtual, la qual cosa no vol dir que a penes embenem, els nostres clients habituals ens sol·liciten marca i model a través de l'email, i els indiquem en menys de 24h preu, venent per email sense carro de compra fins que tinguem acabada la botiga en línia amb les més de 15000 referències i 85 marques amb els quals distribuïm al llarg d'aquests 10 anys, estem també en procés de disseny de pàgina web, i creant a poc a poc les xarxes socials (facebook, twitter, instagram i youtube), a més de duplicar tot el negoci en línia a Espanya, amb domini espanyol www.opticao.es.

- Hem vist a molts empresaris que mantenen les seues botigues físiques tradicionals però que també pateixen per millorar la seua presència en la web i aconseguir que el públic compre en els dos canals. Què fa Óptica Ó que altres òptiques no facen? Per què creu que altres òptiques semblen tindre tants problemes?

Crec que altres òptiques amb locals físics tenen problemes perquè el seu públic compre en línia perquè molts empresaris pensen que vendre en línia és com instal·lar una caixa registradora més, i no és així, la similitud més encertada seria com muntar una sucursal en una ciutat diferent. Si es fan la idea que tindre un negoci en línia és com tindre una altra botiga física en una ciutat diferent, llavors a penes tindran problemes, ja que contractaran personal per a delegar aqueixa sucursal en línia, des d'un informàtic, passant per un community manager, un gestor de comandes, gestor de logística, etc. És més, si contracten una sola persona perquè realitze totes les tasques alhora d'un negoci en línia, tindran molts, molts problemes. En una botiga física un encarregat de botiga gestiona una botiga, no fa tasques de venedor, atenció al client, manteniment de la botiga, arregla desperfectes i avaries, etc. Es tornaria boig o necessitaria treballar 120 hores setmanals.

- Quan pensa en els productes/serveis que embene, què el sorprén últimament en termes de popularitat?, Cap a on creu que va el seu sector?, és a dir, Com creu que els productes/serveis que embene hui canviarà en cinc anys?

El sector de l'òptica ha canviat des de 2014, ara tant les ulleres de sol com les muntures per a lents graduades són un accessori de moda centrats en l'estil i la professionalitat. Abans es comprava unes ulleres de sol per a molts anys, ara es compra unes ulleres de sol per a cada ocasió. Les ulleres són les corbates o els rellotges per a un vestit, són les bosses o les sabates per a un vestit. Cada model d'ulleres casa amb una manera de vestir. L'estètica és el nord del sector.

- Com a resident del nostre centre de negocis a Màlaga, com és la seua manera de treballar?

Alguns com jo teletreballem des de Lisboa, tenim personal tant a Portugal com residents a Espanya que atenen el client per telèfon, processen els correus electrònics i gestionen les comandes en línia realitzades des d'oticao.pt i opticao.es, així com la gestió logística, demanats a fabriques, gestió de màrqueting, qualitat i postvenda. Cuidem molt al client: el consumidor d'ulleres.

- Hem parlat de les despeses d'enviament que són gratis, de la garantia que són dos anys, de les ulleres que són homologades per la normativa europea de la CE, 100% originals i que són distribuïdors oficials de les principals marques del mercat internacional. Parle'ns dels enviaments, les devolucions i el procés de compra en línia.

Efectivament, les despeses d'enviament a tota la Península Ibèrica (Portugal i Espanya) són gratuïts. Per llei el client té dos anys de garantia per defectes de fabricació, oferint-lo el fabricant de les ulleres prèvia presentació de la nostra factura. En ser distribuïdors oficials totes les ulleres són 100% originals, homologades per la CE amb les màximes garanties de qualitat europees i protecció per als ulls dels nostres clients.

Totes les ulleres porten el marcat "CE" de conformitat europea de manera indeleble, la identificació del fabricador i la referència del model. Totes les ulleres estan lliures d'arestes vives i rugositats així com presenten una estabilitat estructural, les revisem acurada i manualment abans d'enviar-les al client. Les lents estan exemptes d'esgarrapades, estries, bambolles, fissures, irregularitats i deformacions. Les lents presenten una resistència mecànica al trencament, els impactes i una estabilitat enfront de la calor. Les lents són de potència nul·la, òpticament neutres, és a dir, sense graduació i no presenten efectes prismàtics (desviacions òptiques). En les varetes i/o en les lents figuren de manera indeleble la categoria del filtre solar de les lents de l'1 al 4 (quantitat d'absorció lumínica). Les lents filtren o eliminen la radiació UV nociva per davall dels 400nm. Cada porta mala sort ve acompanyada d'un fullet o instruccions per a l'usuari. Si en la revisió manual abans d'enviar la comanda al client alguna porta mala sort no compleix aquests estàndards de propietats i qualitat són retornades a fàbrica.

No hi ha fórmules màgiques en el món capitalista empresarial i el nostre client ho sap, treballem amb un estoc molt xicotet i realitzem demanats directament a les fàbriques de les principals marques saltant-nos majoristes, distribuïdors internacionals i intermediaris per a oferir preus molt competitius conservant la qualitat. Tot això comporta més temps en el procés de lliurament des que es realitza la comanda. Temps a canvi de preus baixos mantenint els màxims estàndards de qualitat europeus: La protecció UV està garantida, ens prenem molt de debò la salut pública.

Quant als enviaments els realitzem mitjançant empresa privada de missatgeria amb codi de seguiment, amb caixes especials per a ulleres i protecció anticolps. Només les comandes internacionals a Europa, Àfrica, Amèrica, Àsia i Oceania es realitzen a través del servei postal nacional certificat, també amb codi de seguiment. Totes les illes de Portugal i Espanya, així com Ceuta, Melilla i Andorra es realitzen a través del servei postal nacional certificat.

Les devolucions per llei el client té dret a 14 dies de termini per a poder retornar les ulleres, sempre que ens envie prèviament una sol·licitud de devolució perquè el departament d'atenció al client li indique els passos a realitzar per a retornar-les i que se li reintegre l'import pagat. És molt important que l'article una vegada rebut en la nostra seu logística, i després d'un minuciós procés d'inspecció, estiga tal com se li va enviar, tant les ulleres com les caixes i embolcalls, som molt estrictes en això, perquè aquest article puga tornar a vendre's de nou a un client amb les màximes garanties i condicions de qualitat sempre que no tinga defectes de fàbrica.

En el procés de compra en línia. Tant la nostra pàgina web, blog i botiga en línia utilitzen per a la tranquil·litat i protecció dels nostres clients el certificat de seguretat TLS 1.2 amb protocol SHA-256 i xifratge RSA de 2048-Bit, superant a molts bancs en seguretat i xifratge, complint molt per damunt els Estàndards Internacionals de Seguretat Informàtica segons la Norma UNE-ISO/IEC 27001:2014 de Sistemes de Gestió de la Seguretat de la Informació (SGSI), el Centre Nacional de Ciberseguretat de Portugal (CNCS) i l'Institut Nacional de Ciberseguretat d'Espanya (INCIBE) estant les dades xifrades que rep l'usuari en el seu ordinador i les dades que ens envia a través dels formularis de contacte abans de transmetre's per Internet. En Óptica Ó protegim les dades dels nostres clients.

Quant a les dades bancàries i financeres dels nostres clients, no tenim accés a ells. Treballem amb la prestigiosa plataforma internacional de pagaments PayPal al qual redirigim des del carro de compra acceptant les targetes de crèdit i dèbit Mastercard, Visa i American Express, realitzant-se el procés de pagament independentment d'Óptica Ó, una vegada acabat el procés de pagament, PayPal redirigeix al client a la nostra botiga en línia. Com vaig comentar anteriorment, la botiga en línia està en procés continu d'altes de models d'ulleres, si el client vol comprar unes ulleres que no estan registrades a la nostra botiga en línia pot comprar-les mitjançant email i se li enviarà un enllaç de pagament de PayPal.

I finalment el tractament de les dades personals dels nostres clients per a l'enviament de les ulleres. Estem rigorosament supervisats i complim els protocols de seguretat i protecció de dades (Reglament General europeu de Protecció de Dades RGPD, Llei de Privacitat del Consumidor de Califòrnia de 2018 CA-AB-375 LPCC, tenint el client més informació legislativa en els avisos legals de la nostra pàgina web www.opticao.es) segons les normatives de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD), la Autoritat Catalana de Protecció de Dades, la Datuak Babesteko Euskal Bulegoa, el Ministeri de Justícia d'Espanya, el Registre d'Empreses de Venda a Distància d'Espanya (REVAD), la Direcció General de Comerç Interior del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç d'Espanya i el Govern d'Espanya, la Comissió Nacional Portuguesa de Protecció de Dades i el Govern de Portugal, el Parlament Europeu i del Consell i el Govern d'Europa, l'Oficina del Comissionat d'Informació (ICO) del Regne Unit, el Departament de Mitjans, Cultura i Esport del Regne Unit i el Govern de Sa Majestat del Regne Unit, la Comissió Federal de Comerç (FTC) dels Estats Units d'Amèrica, l'Agència de Protecció al Consumidor de la Nació dels Estats Units d'Amèrica, el Departament de Justícia dels Estats Units d'Amèrica i el Govern dels Estats Units d'Amèrica, el Consell per a la Transparència de Xile i el Govern de Xile, l'Institut Nacional de Transparència, Accés a la Informació i Protecció de Dades Personals de Mèxic i el Govern de Mèxic, i el Govern de la República de Ruanda.

- Senyor Gonçalves, impressionant. Felicitats per gaudir de la seua oficina virtual com a client de Picasso Business Center, i moltes gràcies pel seu temps.

A vosaltres.

Europa Picasso Business Center

Picasso Business Center Ⓡ

Hui és //. Són les :h

Telèfon: 952 32 99 63
Dilluns a Divendres 09h-18h CET
(Per telèfon només parlem en castellà)

Email:

Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) de Picasso Business Center

Opinions destacades

Pàgina web traduïda per Salt.usu

Tarifes

La pàgina que està veient va ser xifrada abans de transmetre's per Internet La pàgina que està veient va ser xifrada abans de transmetre's per Internet